VINPROVNING(AR)

Andrew, Karin och jag har varit runt på olika vingårdar idag och provat vin. Måste säga att jag inte riktigt kände mig hemma balnd alla vinflaskor och kunnit folk men jag smakade, snurrade på glaset, luktade och nickade instämmande med föregående talare. haha! Nejmen, det var klart att vissa var godare än andra men jag har lååångt kvar innan jag jag kan kalla mig en vinkännare. Tre ställen var vi på och gick iprincip igenom varje ställes vinlista. Givetvis fick vi med oss några flaskor hem också. Samtidigt som det kändes väldigt..ovant så var det roligt.
Självklart har vi även varit på stranden idag och det var kallare än någonsin och som tur var så blev det inte så långvarit där. Vi åkte även och hälsade på Andrews föräldrar, Pam och Harry som bor en bit här ifrån. Jättefint hus verkligen och en jättefin trädgård med citronträd och mandarinträd  Fick även plocka en mandarin och smaka på. Jättegott!
Nu sitter jag och barnen  i vardagsrummet och jag har precis duschat för att tina upp mig själv en aning. Karin är och handlar så att vi kan laga mat och Andrew är och surfar. (galning) Tror att det blir spagetti och köttfärssås idag. MUMS!

Kommentarer
Postat av: leif-elvy

hoppas att du inte har huvuddunk nu efter vinet.synd bara att det är så kallt men det finns ju kläder.snart har ni väl vårvärme att vänta här blir det bara regningare o kallare.kram m-f hälsar

2010-08-10 @ 17:08:32
URL: http://australia

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0