SISTA SEPTEMBER

Jahapp, klockan är elva och jag borde väl egentligen sova eftersom att jag har en heldag med barnen imorgon helt själv. Därför tänker jag bara skriva lite snabbt om dagen. 
Jag har gått med balsam i håret hela dagen.
Jag har läst ut Otori-böckerna. (känns tomt)
Det har varit mulet hela dagen och det regnade imorse. Dock har det varit ca 23 grader.
Setat och pratat med Karin en lång stund efter att Joe åkt hem. (torsdag=Joe på middag)
Inget paket eller kort idag heller. Imorgon sista dagen, HÅLL TUMMARNA!
Ja, det var väl allt. Imorgon ska jag väl öppna resväskan och lägga i lite saker hade jag tänkt. Är ju bara tre dagar kvar nu. :)
Godnatt!


LÖSS!!!!

Stella har löss! :s Det var det första jag fick höra när jag kom ut i köket nu på morgonen och min första reaktion var "NEEEEEEEJ!!!" Så nu avlusas hela familjen för säkerhetsskull och eftersom att jag har exem i bakhuvudet så kan jag inte använda avlusningsmedlet så jag fick köra en annan metod. Dränka håret i balsam och ha det i hela dagen så att eventuella löss/ägg kvävs. Har slitit bort mina lakan i sängen också och kastat in dom i tvättmaksinen för jag ska tamefan inte ha löss. Aldrig haft och tänker aldrig ha. Om en vecka igen måste jag dränka håret i balsam en hel dag för att försäkra mig om att inga löss finns kvar. Får göra det på natten då för jag tänker inte gå till jobbet med håret indränkt i balsam.. Nu sitter jag här i min säng och det kliar över hela kroppen.. Vill inte ha löss, vill inte ha löss! :s

SISTA STÄDNINGEN

Idag är det dags att för sista gången städa det här huset. Barnen har skollov också så jag vet inte vad jag ska försöka roa dem med sålänge. Stella har iofs sleepover hos grannen och Noah vill också dit och leka, helst nu på en gång, men jag har sagt att han får vänta iaf till klockan nio innan han frågar om han får gå dit och leka. Eftersom att jag inte behöver hämta upp barnen på skolan idag vid halv tre så har jag väldigt god tid på mig att städa idag, men jag ska sätta igång så snart Andrew åkt till jobbet för det vore ju skönt att bli klar. Det ska nämligen bli upp mot 30 grader ute idag och det vill man ju inte missa genom att gå inne och städa. 16.50 ska barnen på Little Athletics som är på skolan så jag ska ta dom dit och sedan vänta på dem där tills det är slut och sedan hem och läga mat. Känns som om den här dagen kommer att gå fort och sedan är det inte många kvar!
Håll tummarna för post idag!

MISSY HIGGINS

Missy Higgins - The special two
Missy Higgins - Where I stood
Missy Higgins - The sound of white
(8)


LÅNGHELG

Måndag idag som förövrigt är helgdag (av någon anledning) så det har varit ännu en slapp "söndag" för min del iaf. Idol och bokläsande. Karin har börjat måla på ena toaletten och Andrew har fixat i trädgården. Stella har inte släppt sin nya DS ur sikte eller grepp sedan hon köpte den igår och Noah har sprungit runt och varit rastlös som aldrig förr.
Nu ligger jag i min säng med datorn i knät och lyssnar på musik på iphonehögtalaren. Får se vad som händer nu i eftermiddag men det blir nog inte så mycket. Vet inte om jag sagt att det är schoolholidays den här veckan också så barnen är hemma hela veckan och eftersom att idag var helgdag så har jag bara dom på onsdag då dom ska vara på little athletics hela dagen. Så det blir till att ta dom dit bara. Lugn vecka dvs, vilken även är min sista. Hoppas jag får post idag. Väntar på både kort och "paket".


1 VECKA

Sitter på golvet på mitt rum och ska börja plocka i ordning på tvätten som ligger i en stor hög här bredvid mig. Morgonen har varit väldigt lugn. Kollade torsdagsavsnittet av idol och har läst bok utomhus, där det förövrigt blåser väldigt mycket idag. Är väldigt trött faktiskt, inte för att det blev speciellt sent i går men Ollie sov över här och de vaknade vid 5.50 imorse.... Det blev till att proppa i öronproppar men jag sov inte speciellt mycket bättre för det. Får väl ta mig en middagslur senare. haha, känner mig som en gammal kärring som måste ta middagslurar så här mitt på dagen, men det struntar jag i för det är ju hur skönt som helst.
Idag vet jag inte riktigt vad som händer. Kanske blir en tripp till Fremantle för att Stella vill köpa en DS som hon sparat ihop till helt själv.

Idag är det även bara EN vecka kvar tills det är dags att hoppapå flyget hemåt igen :)

GRILLPARTY

Om tre timmar så kommer det en massa folk hit på grillparty. Massor av vuxna och MASSOR av barn. Men det ska bli trevligt. Det är jättefint väder idag och ca 27 grader. Underbart! Solade en stund på förmiddagen och nu har jag tagit mig en dusch och ska försöka välja ut vad jag ska ha på mig. Svårt det dä rnär det är jättevarmt på dagen och blir kyligare framåt kvällen. Och när det är betydligt kallare inomhus än utomhus. Får väl bli något mellanting.
Här är iaf en av klänningarna jag köpte i torsdags.

SOVA I SOFFAN

Vaknade precis till i soffan här ute och väckte även Karin som somnat  till filmen "Knocked up". Hur skönt och lätt är det inte att somna i soffan? Jag älskar att sova i soffan. Nu får vi ju dock se hur bra det kommer att gå att somna igen när man vaknat, gått och gjort sig i ordning och och lagt sig igen. Jaja, det är lördag imorgon och gäster blir det inte förrän eftermiddagen. Godnatt mina läsare :)

TRÅÅK


Jag har lite småtråkigt så jag slänger in en bild på mig och "min" älskade lilla krulltott. (som idag blev av med det mesta av krullet dock)
9 dagar


FREDAG

Godmorgon! Har tagit barnen till skolan för sista gången och ätit frukost och nu är klockan strax efter nio. Idag ska det bli 25 grader och sol så det blir till att ligga ute vid poolen idag också. Klockan 11 ska jag dock ta Kille till Joe för att han ska klippas men efter det så har jag inga planer över huvudtaget. Förutom då, sola, läsa och ta en nap. Sov så sjuuuukt illa inatt. Vaknade vid 1 rycket och skulle gå på toa och när jag reser mig upp så börjar det forsa blod ur min näsa. Usch vad jag hatar näsblod. När blodet rinner ner i halsen och den äckliga stängen av koagulerat blod som man tvingas dra ut ur näsan och det killar ända ner i halsen. Usch och fy! Ledsen för den detaljerade beskrivningen.. Inte nog med näsblodet så vaknar jag igen vid 2.30 av sms. Jag vet att alla tänker att jag får skylla mig själv som inte stänger av ljudet när jag sover men det tänker man ju inte på när man ska sova och speciellt inte på en torsdagkväll. Jag menar, vem är uppe mitt i natten då? Glenn, tydligen...

Nej nu blir det att slänga sig på soffan fram tills det är dags att gå till Joe.


SOL/BAD/SHOPPING


Haft en alldeles underbar dag. Karin har varit ledig idag så det har känts som fredag hela dagen. Vi har solat, badat i poolen (tro det eller ej) och varit och shoppat lite. Blev två klänningar för min del. en på rea och en på secondhand. Jag vet, jag vet. Jag åker hem till vinter och kallt men det kommer ju flera somrar och de är huuur fina som helst. Iaf den ena. Haha!
Ikväll ska Karin och Andrew på bio så det blir jag och barnen ikväll, vilket förhoppningsvis kommer att gå smärtfritt. Imorgon blir det sol och bad igen för min del. Tar barnen till skolan och sedan är jag ensam fram till tre. Ska bli skönt faktiskt.
Puss&kram

MUSIKMUSIKMUSIK <3

Den här dagen har bestått av en hel del musik. Städat idag vilket innebar en väldig massa musik, sedan har jag och Karin nu hela eftermiddagen och kvällen lyssnat på och laddat ner en massa härlig musik. Jag lärde nämligen Karin hur man kunde ladda ner musik så hon har setat  nu hela kvällen och känt sig otroligt olaglig men varit stormförtjust och helt salig och förstår inte att hon inte kunnat allt det där förut. Hon har väl laddat ner det mesta som kommit i hennes väg den här kvällen. Haha, så nu tänker hon skylla på mig om hon åker dit. Haha, hon är rolig. Men trevligt har vi haft det iaf.

Sen vill jag bara ÄNNU en gång gratulera Virrekorre till körkortet. GRATTIS! :D

22 SEPTEMBER

Då har man nu på morgonen sagt sitt första farväl. Detta var till Pam som åkte hem till Dunsborough för en liten stund sedan. Man märker nu att det inte är långt kvar. Hade inte Karin behövt jobba på fredag så hade idag varit sista dagen jag tog barnen till skolan, detta eftersom att de har lov nästa vecka.
Men men, det är onsdag och städdags.


TJEJKVÄLL

Karins kompisar har kommit hit så nu är köket fullt av medelålderskvinnor som tjattrar på och dricker vin. Kände att jag inte riktigt visste vart jag skulle ta vägen där ute så jag la mig i min säng helt enkelt. Får se vad jag ska försöka roa mig med här. Läsa lite, uppdatera facebook kanske.

GYMKORT, JIPPI! :D

Tack Sara för att du ville ge upp ditt Balanzekort och ge detta till mig :D Fan vad skönt det ska bli att komma och börja träna. Sitter nu inne på Balanze's hemsida och kollar in alla roliga pass som jag ska ta mig an i höst. Ska satsa på Aerobic, Step up och lite Body pump tror jag. Slänger kanske in någon Afromoves och Core då och då också. Åh så roligt. :D Vill köra nu på en gång. hahah

WONDERFUL

Vädret här är nu alldeles underbart. Stålande sol, ca 25-26 grader och lite svag bris. Sitter just nu ute på baksidan i soffan, i skuggan, och tar igen mig från solen en liten stund men lägger mig snart där igen. Man måste ju ta vara på de här två veckorna nu innan man kommer hem till kylan och regnet. Håller på att läsa den sista av Otori böckerna nu och jag känner att jag inte har tid med någonting annat. Mååååste ju bli klar innan jag åker hem.
13 dagar kvar nu (inte för att jag räknar ner eller så). Längtar tills smyckena kommer och tills dess att jag får ge dom till Karin och barnen. Längtar till dess att jag ser mamma, pappa och Hanna på flygplatsen, längtar tills jag får mitt gymkort så att jag kan börja träna, längtar tills jag får sätta på mig mina nya kläder från H&M och så vidare :)

Ikväll kommer kompisar till Karin hit på middag och efter det är det nästan onsdag.
Nej, dags att plugga i hörlurarna, dra på lite soft musik och lägga mig i solen igen. Brunt är fint :)

BIKINIÅNGEST

Tog på mig bikinin, undvek speglar på vägen ut till solstolen, såg mig själv i fönstet, gick in och klädde på mig igen. Så mycket solning blev det för mig idag. Blir till att lägga sig och läsa ist eftersom att springa i den här värmen inte känns som ett alternativ. Glad att det är börjar bli vinter hemma så man får klä på sig ist för av sig. Förändring är på gång för så här kan jag inte ha det!

FESTMÅLTID


Kötbullar med potatismos och gräddsås och pinacoladaglass framför Alice in Wonderland!

INTE PÅ TOPP

Nejni, idag är man inte på topp. Förkylningen som jag dragit på mig av någon anledning är ju som alltid värst på mornarna. Näsan täppt, slemmig hals och huvudvärk. Men framåt dagen och eftermiddag nu så känner jag mig bara tung i huvudet, trycr runt ögon och bihålor och trött, vilket också är jättejobbigt.
Stella hade netballavslutning nu på dagen som jag skulle följt med på men jag valde att stanna hemma och lägga mig ute i soffan på baksidan och läsa bok ist. Där jag tillslut också somnade och sov i ca 1½ timme. Hur skönt som helst. (detta var då inte i solen utan i ett sånt där "permanent" partytält men stål stänger och tyg som jag nu inte kommer på vad det heter) Har nog hittat min nya favoritplats. Tror att jag ska tillbringa min dag där imorgon.
Nu ligger jag i min säng och vilar här ist för huset har invanderats av 6 barn i 5-8års åldern som plaskar i poolen och hoppar på studsmattan.

Hoppas att jag snart mår bättre för jag vill ligga ute och sola nu den här veckan eftersom att vädret ska bli så bra. Har för mig att det inte är toppen att sola när man är förkyld, vet dock inte riktigt varför.. Hur som helst så är det jobbigt att sola när man är förkyld, så även om det är bra eller dåligt så hoppar jag det.


2 VECKOR



Snart ses vi :) <3

VÄGRA BLI SJUK

Vägra bli sjuk sa min far till  mig här om dagen och visst fan har jag vägrat men vad hjälpte det? Nu sitter jag är och är snorförkyld, ont i halsen och tung i huvudet. HEJA! Gjorde mig en "bli frisk" lunch med chaite och en stor apelsin och hoppas nu på att c-vitaminerna ska hjälpa mig att bli frisk igen. Nu på morgonen har jag kollat Idol så nu är jag i fas igen. Nu vankas det snart bio med småbarnen och vi ska se "The last airbender" som jag tror att den hette. Har ingen aning om vad den handlar om förutom att det är lite fantasy över det hela. Sen blir det hem och läsa bok. MÅSTE ju bli klar med otori triologin innan jag åker hem. Kan ju inte släpa med mig böcker hem igen.

TACOPIZZA

Då har man bjudit familen Masters, Karen och Chelsea på den berömda tacopizzan och det uppskattades från alla förutom, guess who? Stella såklart. Men det hade jag inte räknat med heller så jag anser att det var en otroligt lyckad middag.
Nu är klockan åtta, Andrew kom precis hem, Karin har somnat i soffan, barnen och Karen kollar på film och jag funderar på att gå och lägga mig för att jag är svintrött.

Nästa vecka vankas det ca 25-26grader så då är det bara att ta fram bikinin (om jag ens vågar se mig själv i den) och jobba på brännan. Idag har det också varit otroligt varmt och barnen har badat i poolen idag. Den visade redan hela 22 grader. Kanske t.o.m blir ett dopp för mig innan jag åker hem.


SCHOOLCARNEVAL



GO TEAM GOLD!

EFTERMIDDAGSFIKA


Te och blåbär- och vitchokladscones. <3

DET BÖRJAR NÄRMA SIG

Det känns nu att det inte är långt kvar och det är snart dags att packa väskan. Fast det kommer att gå fort för jag har insett nu att den kommer att komma till Sverige lättare än vad den gjorde hit. Eftersom att jag beställt så mycket kläder så känner jag att jag kan offra en större del av min nuvarande garderob. Skönt med lite förändring. Herregud vad jag behöver köpa jeans/byxor när jag kommer hem. Har pajat tre par av fem här nere på tre månader. haha.
Hur som helst så har jag börjat fundera över min reseoutfit. Har tre outfits som jag väljer mellan för tillfället och hinner säkert komma på fler på de ca 17 dagarna som är kvar. :) Hoppas att mina tilltänka presenter till Karin och barnen kommer att fungera också och hinna komma innan jag åker. Annars får dom väl komma hit i efterhand.

VÄXELN HALLÅ HALLÅ

TACK PAPPA FÖR ATT DU FIXAT JOBB TILL MIG! :) Skönt att inte behöva tänka på att fixa jobb längre. Från och med när jag kommer hem så ska jag jobba som växeltelefonist på Trans-Auto i Södertälje. Spännande, spännande!


HÄNGIG

Känns som om jag börjar bli sjuk. Har varit väldigt hängig och haft otrolig huvudvärk både igår och idag. Så nu när jag snart ska hämta barnen så har jag städat klart och öven hunnit med en nap i soffan och lite glass för att piggna till så jag orkar med barnen nu i eftermiddag. Hoppas på att det blir lugnt.

STÄDA

Städa, städa varje onsdag och så varje jul, det tycker jag är kul....

TV4PLAY

Haha, har legt här nu på förmiddagen och kollat på lite program på tv4 play. Svenska Biggest looser och Dansfeber bl.a. ´Men seriöst, Dansfeber, vad är det för skitprogram? Haha! Visst att jag höll på att garva ihjäl mig åt Nassim Al Fakir, men det det kan ju vara det sämsta programmet de hittat på på länge. Snacka om förnedrings-tv. Några timmar flög iaf iväg och nu ska jag ta och läsa lite, eller sova lite :)

KLÄDER.KLÄDER.KLÄDER


Har klickat hem en massa höstnytt från hm. Can't wait to wear them hela hösten lång!

BLOGGTORKA

Har fått total bloggtorka så jag tänker vila ett tag och se om någonting intressant kanske kommer flygande när jag inte försöker :) Händer det någonting så får ni veta det, annars så kan ni anta att dagen varit ganska händelselös. troligtvis, bokläsande, tv-tittande och te-drickande.
Hat great så länge.

SLEEPLESS AGAIN

Det kan ha varit en av de värsta nätterna här nere. Aldrig förut har det regnat så hårt och så mycket och precis hela natten. Jag inser nu att jag aldrig skulle sagt det där om att jag tyckte att det var mysigt när det regnade om nätterna, det fick jag tillbaka nu i natt. ORDENTLIGT. Att försöka sova nu på morgonen när det slutat regna är ju som vanligt också ganska så uteslutet. Lika bra att gå upp, göra någonting och försöka ta en tupplur lite senare ist.

Idag är det 3 veckor kvar tills jag åker hem. Det går fort nu. Vill köpa någonting att ge till barnen när jag åker men kan inte komma på någonting bra. Några förslag?

RIKTIG LÖRDAG

Än så länge har det varit en helt perfekt och skön lördag. Inte gjort någonting alls iprincip. Läst lite bok, druckit te tagit en dusch. Sedan åkte vi och lämnade barnen på födelsedagskalas och jag och Karin åkte och handlade mat som nu håller på att plockas in i kylar och skåp. Köpte ingredienser till Tacopizza som jag ska laga till familjen någon dag i nästa vecka. Hoppas att det faller dem i smaken :) Nu blir det lite mer tedrickande.


IDOL

Lägger mig och kollar på andra avsnittet av Idol. Bara för att man är på andra sidan jordklotet betyder ju inte det att man inte hänger med i svängarna :)


UNEVENTFUL DAY

Jaa ni, dagen har inte varit så händelsefull direkt. Har chillat framför tv:n, kollat första delen av Idol på datorn, följt lillebrors tv-pucksmatch, druckit vin med Karin, ätit middag och ni sitter jag här och kollar datorn lite granna. Ändå så tycker jag att dagarna går fort. Visst är det konstigt?
Längtar efter att få sova ut imorgon. Barnen har inga sporter så jag ska inte behöva vakna vid sjubläcket av en massa stök för att göra dom klara för match, vilket är riktigt skönt men risken att barnen vaknar vid sju ändå är tyvärr ganska stor.. :/ Får se om jag tar ännu en del av idol innan jag ska sova eller óm jag tar det imorgon.

KOPPS MED ENGELSK TEXT

Låg precis och kollade på Kopps som gick på tv här om dagen som Andrew spelade in. Trodde att jag hade sett den, men insåg nu att jag troligtvis inte hade gjort det. Det är ju tur att man åker till Australien så man får se en av de mest sedda svenska filmerna. :)

VANILJYOGHURT

Jag älskar frukost. Frukost är lätt det bästa målet på dagen och det är så underbart att sitta i lugn och ro och äta sin frukost långsamt. Funderar på om jag i framtiden ska gå upp såpass tidigt att jag slipper slänga i mig frukosten på morgonen för att hinna sminka mig. Jag inser ju iofs att detta inte kommer hända men jäklar vad jag ska njuta av frukosten på helgerna. Har verkligen blivit förälskad i vanlijyoghurten här nere. Svingod! Hur ska jag klara mig utan den nu då..

Förresten så är jag inte så svintrött idag som jag trodde att jag skulle vara. Men det var tungt att gå upp, det måste jag erkänna. Nu måste jag ta och röja upp lite här. Frukost, tallrikar och annat står kvar från resten av familjens frukostande...

ENVIS, INTE ETT DUGG..

Sitter fortfarande uppe. Var ju tvungen att kolla hur matchen gick. Ögonlocken är nära på att slå ihop när som helst men är man envis så är man och det kommer jag väl få sota för imorgonbitti när klockan ringer. Vinst blev det inte heller ser jag nu också, men lika får man väl inte sura allt för mycket för. Nej, godnatt!

RUBRIK

Dagen har gått väldigt fort måste jag säga. Andrew hade ingen rugby idag vilket betydde att jag inte har behövt ta hand om barnen alls idag. Men det betyder ju inte att jag struntar i dom för det. :) Karin stack i väg på tupperwere(?)party nu på kvällen så Andrew och jag stod för maten. Rester från gårdagen och en grillad kyckling från coles. Haha! Men till detta gjorde vi faktiskt ris, i riskokaren. De ni! Sen gick barnen och la sig. Jag satt vid datorn och pratade med David Gällring på msn. (min gamla kompis från dagis och ettan och tvåan på långbergsskolan) Facebook är en otroligt bra sida tycker jag. Tänk vad folk man kan komma i kontakt med.
Tog mig lite glass med Milo och sedan kände jag att jag lika gärna kunde lägga mig i sängen som har rena lakan ist för att sitta på en barstol i köket med datorn, så det gjorde jag. Hade tänkt att följa lillebror tv-pucksmatch på internet ikväll men den börjar kvart i elva och klockan är bara halv tio. Tror inte att jag kommer orka vara uppe så länge och det är nog inte jättesmart heller eftersom att jag ska upp tidigt imorgon och ta barnen till skolan.

.

Latat mig framför tv för det mesta idag. How I met your mother går alltid på någon kanal, dock så har det blivit så att jag sett de flesta avsnitten vid det här laget men det gör inte så mycket. Nu har jag iaf bäddat rent i min säng och lagt mig ovanpå med datorn i knät och lyssnar på musik. Ska nog ta och läsa lite grann medans det är lugnt och tyst här hemma. Det var några dagar sedan nu och jag får ju glömma bort vad som hänt. Har ingen lust att börja om på boken. Kanske gör som far min och kollar på insidan av ögonlocken en stund också. Sov inte jättebra inatt och vaknade vid sju när barnen började hoppa omkring, bråka och skrika, och kunde ju givetvis inte somna om.

Imorgon är Karin tvungen att jobba så det blir till att lämna barnen i skolan imorgon också. På ett sätt är det otroligt skönt att komma upp tidigt på morgonen. Iaf om man är ensam hemma. :)


9 SEPTEMBER

Har nu satt mig och börjat äta frukost efter att ha slängt in mina egna sängkläder i tvättmaskinen, som  jag inte hann med igår på grund av att strömmen gick två gånger under tiden jag tvättade de andras. Men det gör ingenting.
Måste säga att veckorna går ganska fort ändå, det är ju redan torsdag igen. Får se vad jag ska hitta på idag. Just nu ser vädret hyffsat fint ut men det har det gjort till en början de tidigare dagarna i veckan också, som sedan har slutat med regn och blåst. Om nätterna har det regnat riktigt ordentligt, men jag måste säga att jag tycker att det är lite mysigt nu när man har vant sig vid det.

I MINA ÖRON

"Det är tomt och tyst här utan dig min vän. När saknaden tar överhand kommer tårar ner igen. Vad är det för mening med livet utan dig? Att träffa sin stora kärlek, men bli av med den igen? Går ej att beskriva i ord hur mycket jag älskar dig. Jag tänker på dig varje sekund i mitt liv. Jag drömmer nästan varje natt om dig och om mig. Doften från dig fyller upp mitt rum"

MYSKVÄLL

Sitter i köket med Karin och ett glas vin och väntar på att Andrew ska komma hem med mat till oss. Snackar lite skit och bara myser. Njuter av mina sista veckor.

ISHOCKEY

Sitter och kollar på Calles tv-pucks match live på datorn. Nästan lika spännande som att kolla på riktigt. haha! Det är riktigt synd att jag missar tvpucken. Får gå på de vanliga matcherna sen ist. Längtar faktiskt efter att klä på sig vinterkläderna, köpa te och kolla på hockey. Det är mysigt tycker jag.

TIME TO PICK UP THE KIDS

Städningen gick rätt bra idag faktiskt, trots att jag inte alls hade någon lust imorse. Som vanligt så har tvätten krånglat och maskinerna gett upp sådär halvvägs in i tvättandet så har fortfarande sängkläder i torktumlaren.. Men men, ingen som ska sova än så länge iaf.
Nu när det är dags att hämta barnen när som helst så börjar det spöregna. Just my luck. Väntar lite med att gå så har det förhoppningsvis slutat, och om inte så får jag leta upp en regnjacka eller nåt. :)


UPDATE

Jaa ni, jag vet faktiskt inte riktigt vad jag ska skriva. Det händer inte så jättemycket annorlunda saker här så jag känner att det mest blir tjatigt. För de flesta vet ju vid det här laget att jag ska städa idag, så jag skriver väl lite senare så får vi se om jag har något vettigt att skriva då.

GODNATT


Bjuder på en strandbild så här mot kvällningen. Time to get some sleep. I'll be back tomorrow ;) pusspuss

GOOD DAY

Noah kom ganska nyligen hem från simningen och nu sitter han och Stella och äter middag. Stella och jag spelade lite Wii när Noah var borta. Det är ju faktiskt riktigt roligt. Andrew och Karin har åkt för att kolla på bio i Garden city men det gör ingen skillnad för mig för jag brukar ju ta hand om barnen på tisdagkvällar eftersom att Andrew brukar ha rugby. Så nu ska jag nog ta och göra mig lite te och bara njuta av kvällen. Barnen verkar faktiskt vara ledsna för igår och lyssnar på vad jag säger på direkten. (knock on wood)


GRATTIS LINNEA!


19år idag! GrattisGrattisGrattis :) <3

TISDAGSMORGON

Har haft en härlig morgon och de tre timmarna jag har varit vaken har gårr urfort. Gick upp vid nio och åt frukost och sedan gick jag in på mitt rum och försökte få igång internet men nej. Så jag spelade lite spel på datorn och sedan bestämde jag mig för att ta en dusch. Tog mig tid till att föna och platta håret idag och även sätta på mig lite mascara. Händer inte speciellt ofta här nere ska ni veta, haha. Sedan gick jag ut hit till köket tog med mig datorn och en bok utifall internet inte skulle fungera. Internet fungerade inte men så kom Andrew på den smarta idén att han stängde av hela modemet och sedan satte på det igen och nu funkar det igen. Så nu slipper jag få panik över att inte ha någon kontakt med omvärlden länge. Så nu sitter jag här i köket och dricker te och "vuxencola" och Andrew sitter bredvid och läser bok. Fråga mig inte vad  "vuxencola" är för någonting men Andrew tyckte iaf att jag skulle smaka.
Igår hittade Karin en dvd med första säsongen av solsidan, ska nog ta och kolla på den, fast att pappa tycker att den serien är kul. (vilket brukar betyda att jag inte tycker att den är lika kul) Men jag ska ge den en chans. Men kanske inte idag. Tar nog det någon dag när jag är själv.
Juste, det regnar här idag också. Jätteroligt, alla australienare hoppar och tjoar. Nejdå, men det är ju bra att det gör det någon gång.

SOVA <3

Går och lägger mig med hopp om att morgondagen blir bättre än denna. Imorgon fyller även min bästaste Linnea år. :) Godnatt allihopa. <3

LUFTEN HAR GÅTT UR MIG

Imorse kändes det som att det här skulle bli en bra dag. Solsken och jag kände mig bara allmänt glad.
Saker och ting ändras..
Vid matbordet med barnen idag rann det över och det slutade med att jag gick in på mitt rum och grät. Orkar inte bråka med barnen varje dag och behöva säga till dom att äta med bestick, att inte ge hunden maten för att det ska se ut som att de har ätit upp, att inte kasta bananskal på golvet, att spola när man varit på toaletten, att inte kalla varandra för idiot o.s.v. Jag orkar inte..

MYS MED KILLELILL

Solen har inte velat titta fram ännu så jag la mig i soffan för att kolla¨på tv en stund och gosa lite med Kille. Slutade med att vi båda somnade. Varför är det alltid så skönt att somna i soffan?

HEJ HOPP FRÅN FRUKOSTBORDET

Nu sitter jag här igenvid frukostbordet och skriver och har precis lämnat av barnen i skolan. Gjorde mig en äggmacka idag och satan vad gott det är. Får ta mig tid till att göra det oftare. Eller, tidsbrist har jag väl inte det handlar väl mer om vad man orkar göra.
Idag ska det iaf bli jättefint väder igen så min dag består av solning eftersom att de kommande dagarna ska bli sämre. "CHANS för regn" har jag hört så jag ska ta vara på varenda liten solglimt.
Nej, dags att äta upp och sedan sätta mig i solen. Puss&kram


TIDIG KVÄLL

Oj oj, så här tidigt har jag inte legat i sängen så väääääääldigt länge, men gud så skönt det är. Dagen har känts otroligt lång av någon anledning trots att det ändå har hänt lite. Dagen avslutades iaf med bowling för hela familjen där jag kom två efter Andrew. Sedan blev det mat från Chicken Treat att ta med hem. Nu så tänkte jag ta och kolla på en film innan jag ska sluta ögonen för dagen.
Puss & godnatt

GRODFYND


Titta vilken söting Noah och jag hittade när vi var ute och lekte i trädgården.

SOLEN SKINER - 21 GRADER



Bjuder på lite värme härifrån. Har legat och solat nu i ca tre timmar och det har varit hur skönt som helst. Barnen har badat i poolen och där var det tydligen inte lika skönt. Glad att jag höll på mig land. Nu blir det snart en dusch och sen ska jag smörja in mig ordenligt. Måste ju bevara färgen man fått. 4 veckor kvar nu, sedan kommer jag hem. :)

FATHERSDAY


Happy fathersday min älskade far! I LOVE YOU! <3
(var inte oroliga, ni har inte glömt bort någonting. Farsdag hemma är inte samma dag som fatherday här nere)

SATURDAY

Klockan är nu halv åtta och Andrew har precis kommit hem. Stella är fortfarande hos en kompis och ska sova där i natt och Noah är óckså fortfarande hos en kompis, vilket betyder att jag har varit ensam hemma i princip hela dagen. Har varit ganska skönt faktiskt men tiden har gått ganska långsamt. Än så länge håller internet (tar i trä) och det hurrar vi för. Har setat nästan hela dagen och kollat på höstkläder på hemsidor och tänk så mycket fint man hittar. Trist bara att jag inte är hemma och kan beställa allt fint. Kanske lika bra det iofs, skulle nog vara pank nu annars. Men har ju lyckats beställa en del från H&M som kommer hem till mig i slutet av oktober. Men innan dess hinner jag nog någon sväng till eskilstuna eller två. Skor och jeans är någonting som nu ligger väldigt högt på min behovslista.

PANNKAKSLUNCH


INTERNET!! :D

Efter att ha försökt få igång internet i över ett dygn så började jag tro att jag skulle få vara tvungen att vara utan kontakt med omvärlden resten av tiden jag var här, men tack och lov så är det igång igen och nu ska jag ha datorn igång resten av tiden jag är här. Haha!

Gårdagen bestod av tvtittande och bokläsande samtidigt som jag passade barnen. Andrew kom hem vid 21 och då gick jag och la mig. Idag var det tänkt att jag skulle ta hand om barnen när Andrew nu är på rugby men Stella gick till en kompis och Noah följde med en annan kompis och kollade på Andrews rugby så jag har How I met your mother maraton här hemma. Det håller på enda fram till klockan 13, tjohoo. :) Det är lite mulet ute också så jag behöver inte känna att jag missar en dags solande. Skriver garanterat senare idag också, måste ju kompensera för gårdagen. haha.

FREDAG

Lämnade barnen på i skolan idag eftersom att Karin är i Dunsborough. Visade sig att Noah skulle få nån slags utmärkelse idag, nu på morgonen såklart, under skolans ensemble. Så det var bara att stanna och kolla. Hade varken mobil eller kamera med mig tyvärr. Hur skulle jag veta? Men men, nu är jag hemma igen och sitter och äter frukost. Just nu är det svinkallt ute men solen lyser från klarblå himmel och det skulle bli ca 20 grader idag tror jag. Så när det blivit lite varmare så tar jag och går ut och lägger mig i solen ett tag. Behövs fixas till i köket också ser jag så det kan jag ju roa med med innan..

HOW I MET YOUR MOTHER

Ligger nu i soffan efter att ha lagt barnen och kollar på How I met your mother. Hur bra program som helst.
Karin har åkt till Dunsborough med sina tjejkompisar idag och blir borta hela helgen så imorgon får jag ta barnen till skolan och på lördag ska jag vara barnvakt medans Andrew är på rugby.
Nu vankas det tvtittning resten av kvällen. Går väl och lägger mig när Andrew kommer hem.
Puss&kram

LUGN OCH RO? SKULLE INTE TRO DET

Andrew gick och hämtade barnen och jag gjorde i ordning en kopp te och satte mig i soffan inlindad i en filt redo att titta på One Tree Hill följt av Las Vegas. Jätteskönt tyckte jag och barnen brukar vara snälla att gå in i framrummet och kolla på tv när jag kollar, vilket inte alls är ofta. Men hem kommer 6 barn och 3 män = inte lika lugnt och skönt länge och höra vad som sas på tvn var ju bara att glömma. Drack upp mitt te och gick in och la mig på rummet ist. Haha! Jag tar väl och läser ett tag till. Har kommit in i den andra boken nu.


DAGS ATT SOLA

Idag lyser solen från klarblå himmel, vilket innebär att jag inleder operation bli brun idag igen. Så jag hämtar min bok nu. Herrååå!

SOVDAGS SNART?

Jag är så sjukt trött. Stella är hos en kompis nu efter skolan och jag och Noah har lagt pussel sedan vi kom hem. Jag skulle kunna somna när som helst känner jag. Men Stella kommer hem och cirkus en timme och då är det dags att laga mat.
Slänger in en bild på min älskade familj som jag saknar så!

9 VECKOR

Sitter i lugn och ro och äter frukost, med lite musik på. Ska snart ta fram dammsugaren och börja städa men eftersom att jag ska torka golv idag och inte bädda rent, vilket går lite fortare, så känner jag att jag kan ta det lite lugnt.

1 September idag vilket betyder att det nu officiellt är vår här nere. Solen skiner, men fortfarande svinkallt. Fast så är ju klockan bara nio också. Idag har jag även varit här i hela nio veckor, och har nu 4½ kvar.

Nej, nu får det bli lite te och sedan sätter jag igång.


RSS 2.0