MIN DAG

Dagen idag har känts väldigt lång. Dagarna brukar kännas långa när man har tråkigt eller inte har någonting att göra men idag har det ändå hänt lite så jag förstår inte varför den har känts så lång. Började ju med paket från mina päron och sedan Toy Story 3 på bio, vilken var väldigt bra föresten. Toy Story är någonting som jag faktiskt inte ens har haft ett intresse av att se och hade egentligen inte större koll än att det var en massa talande leksaker som sprang omkring. Så jag började med att se trean, det är väl toppen? haha! Iaf, har även lärt barnen att spela "finns i sjön" vilket de tyckte var jätteroligt men Noah tyckte att det var lite svårt. Stella var på träff med sitt netballag hela kvällen så det blev bara Noah som jag behövde laga mat till när Andrew stack på rugby. Måste säga att det var ganska skönt för man vet att Noah äter det mesta och man behöver inte tjata på honom att äta upp. Han vet vad som gäller. Äter man inte upp maten så får man ingen efterrätt och det är klart att man vill ha det. ;)

Karin kom hem vid halv sju och började laga mat till oss vuxna i huset. Måste säga att det var det godaste jag ätit på väldigt länge. Pasta och kyckling som legat i någon marinad med vitlök, citron, timjan, havssalt med mera. Sen fetaost, oliver, havssalt och citron ovanpå. det var verkligen hur gott som helst och jag måste säga att jag är uramätt nu. Inte bara pga maten utan det har slinkit ner lite av det godis som päronen skickat hit. Men det var det värt.

Jag gick och la mig på mitt rum ganska tidigt ikväll. Redan vid halv nio faktiskt. Dels för att jag var trött och dels för att jag ville vara för mig själv lite. Sitta lite vid datorn, läsa lite, och bara, ja vara själv helt enkelt. Skönt att vara ensam med sina tankar en stund. :)

Imorgon är det onsdag vilket betyder städdag så jag funderar på att gå upp hyffsat tidigt så att jag kanske hinner med en joggingrunda efteråt och ska också försöka hinna med att beställa en klipptid innan barnen kommer hem från ännu en dag med sportgrejs, vilken också är den sista för det här lovet.
Saknar er där hemma ska ni veta och jag tänker ständigt på er!
Puss&kram


Kommentarer
Postat av: leif-elvy

Hej LISA!

genom din blogg känns det som att du finns nära oss hela tiden.

Vi tänker på dig varje dag.

puss/ kram

2010-07-13 @ 20:02:30
URL: http://australia

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0